Har du någonsin funderat när du ska flytta hemifrån? Det har jag!
En dag sen så kom det i mina tankar om när jag ska flytta. När jag flyttar ska jag ha ett vackert hus, ha eget liv, göra det jag vill och slippa mina störiga småsyskon, slippa föräldrarna som tjatar på mig dygnet runt att jag får nästan en fruktansvärd huvudvärk av!
Min mamma kan allt om vad man gör när man ska flytta hemifrån eftersom hon var också i samma situation som jag. När jag pratade lite med henne när det gäller om det så säger hon bara:
- Men snälla kära Jennie måste du prata om det hela tiden, jag vill inte att du ska flytta än du går ju fortfarande i skolan.
När hon säger detta så blir jag så arg att det går inte att beskriva. Efter när hon sagt detta så byter hon ämne och pratar om något helt annat om en rolig serie som hon gillar, jag måste säga detta men hon låter som en papegoja när hon pratar. Fast det säger jag inte till henne utan håller det för mig själv.
Hemma så har jag en lillebror som är 6 år gammal han älskar att skvallra för mina föräldrar. Om jag råkar slå till honom bara lite grann det brukar hända när jag inte ser honom bakom mig, så springer han till pappa och säger att jag slog honom men det gjorde jag inte! Han är mitt lilla hjärta.
Hoppas på att en dag blir som jag önskar och det är att flytta hemifrån, att börja mitt eget liv när jag skaffar jobb, resa utomlands det finns så mycket man vill göra. Och såklart så skulle jag bli glad att slippa mina störiga föräldrar men de är här för mig och som älskar mig och det gör jag med.
/Jasmina
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar